zesde update, Vakantie! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Saske Linssen - WaarBenJij.nu zesde update, Vakantie! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Saske Linssen - WaarBenJij.nu

zesde update, Vakantie!

Door: Saske Linssen

Blijf op de hoogte en volg Saske

15 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Liefste lezers,

Vakantieeeeeee

Dinsdag zijn we vanuit Muona vertrokken naar Blantyre! Voor de aller laatste keer met de big bus, gelukkig zijn we veilig aangekomen! We zijn tot en met vrijdag in Doogles geweest. Vrijdag was de bruiloft van de zus van Maartje, die ze via skype kon volgen, daarom zijn we nog een nachtje in Doogles gebleven!
Zaterdag zijn we ’s ochtends met de taxi vetrokken vanuit Blantyre naar Zomba. Nadat we een chauffeur wissel hadden gehad, konden we weer verder rijden. Na een paar kleine vertraginkjes door de politie die onze taxi geen echte taxi vond, en Mabelia die als een diva even ging vragen wat er aan de hand was, waren de handjes al geschud en was alles weer goed!
Jammer genoeg, toen we net lekker op dreef waren, het taxi papier in handen hadden en bijna bij Zomba waren, was de band lek.. Gelukkig kwam er een hele aardige man met een vrouw langs rijden met een mooie Range Rover, ze vroegen of we hulp of een lift nodig hadden? Het bleek dat de reserve band die we mee hadden, ook lek was.. Dus namen we het aanbod graag aan! De taxichauffeur zei dat hij zichzelf wel redde, dus gingen we alle bagage overladen en mee in de mooie grote auto! Hij heeft verteld waar alles was en ons helemaal naar Packachere lodge gebracht. Hij vertelde onder andere dat het café waar we langs reden, vroeger alleen voor blanken toegankelijk was. Nu is dat gelukkig niet meer zo!
Na een goed afscheid met wel liefst 3 zoenen zijn we lekker buiten in het heerlijke bamboehutje gaan zitten.

De volgende dag hebben we Zomba Plateau beklommen. Onderweg met de taxi naar boven zagen we al een grote aap zitten. Toen we bij het vertrekpunt waren, zijn we vertrokken met wandelen samen met de gids.
Het was gelukkig geen Mulanje Mountain. Alleen was het wel super koud vooral toen we boven kwamen. Het uitzicht was wel super mooi, je kon vanaf boven heel ver kijken en zelfs Mulanje Mountain kon je door de wolken zien. We hebben lekker onze broodjes gegeten en zijn daarna weer terug gelopen. En een klein souvenirtje gekocht.
De volgende dag lekker genoten van de zon en gepland waar we heen gingen.

Maandag zijn we vertrokken naar Monkey bay. We zijn met de mini busjes van Zomba naar Monkey bay gereden. Wat krap.. Als je denkt dat hij echt niet voller kan, komen er toch nog allemaal mensen en spullen bij!! Naast mij zat een oma met een kindje op schoot. Alleen toen we weer ergens stopten om nog meer mensen erbij te proppen, zat er een man al half op het kindje. Dus zei ik dat het kindje wel bij mij op schoot kon komen, het was krap maar het paste. Ze viel meteen op mijn schoot tegen mijn tas in slaap. Echt super schattig! Eerst vond ze het nog een beetje eng, maar na een paar woordjes in Chichewa lag ze helemaal moe in mijn armen te slapen. Na een reis van ongeveer meer dan 2 uur kwamen we in Mangochi, daar moesten we over stappen in een ander mini busje, na snel overleg of deze wel echt naar Monkey bay ging, hebben we snel alle bagage over getild, het schattig meisje en haar oma snel gedag gezegd en in het andere busje geklommen, op naar Monkey bay. De bagage bleef gelukkig wel weer liggen ook al stond de achterklep half open.
De bankjes zaten los dus moest ik die tegen houden anders werd ik geplet door de persoon die voor me zat. Verder is de reis goed verlopen haha en heeft de mini bus ons helemaal naar de lodge Mufasa gebracht!

Mufasa lodge is erg mooi, maar je bent helemaal afgezonderd van alles en er was wel een mooi klein strandje waar verder niemand ligt. Dus lekker in het zand gelegen en genoten van de zon.
De volgende dag zijn we met een ooow zo grote boot.. naar Monkey eiland gevaren. We zaten elke keer tegen een mooie grote boot genaamd African Queen te kijken, en gaan we in het aller kleinste bootje, waarvan ik dacht dat ze met dat bootje omstebeurt naar de grote African Queen boot zouden varen, maar dat kleine bootje was gewoon ons bootje waar we ons allemaal in moesten proppen. We zijn in onze slippertjes naar boven geklommen op het eiland. Letterlijk klimmen met handen en kapotte slippers… Daar hebben Maartje, Mabelia en Yoni gesnorkeld en ik en Tasha hebben gezond op een steen. Daarna weer lekker terug gevaren naar Monkey bay.

De volgende ochtend vertrokken we naar Cape MC Clear met een bootje. Pff wat een zware tocht iedereen was misselijk behalve Yoni. Ik kon het niet laten om nog wat van mezelf achter te laten in het water van Monkey bay….. Verder heb ik weinig gezien van deze ontzettend mooie tocht omdat ik met mijn hoofd over de rand van de boot hing.. haha
Onderweg was het bootje ook nog lek, en moest de man van de boot het water met emmers uit het bootje gaan gooien, wat kwam er veel water uit…
Gelukkig zijn we veilig aan gekomen op Cape MC Clear, zo mooi!!
De eerste twee dagen zaten we in Gecko lounge, met super mooi uitzicht over Lake Malawi! We hebben een nacht in de dorm geslapen, met 2 andere Nederlandse meisjes. De volgende nacht mochten we van de manager 1 nacht slapen in een mooi chalet, voor een vriendenprijsje! In het weekend was het feest dus zat de lodge vol geboekt en moesten we op zoek naar een andere lodge. Gelukkig konden we toen 1 nacht terecht in Eco lodge, we hebben de voetbal wedstrijd gezien bij een andere lodge want er was geen tv in Eco lodge en er was feest bij Gecko lounge. Dus moesten we 3 km lopen voor een tv. Samen met Maxwell en Sylvester die helemaal uit Muona en Blantyre naar ons toe waren gekomen hebben we de wedstrijd gekeken.
Jammer genoeg ben ik in slaap gevallen tijdens de wedstrijd.. haha Daarna nog even terug geweest naar het feest in Gecko lounge.
De volgende dag weer verhuizen, van Eco naar Tumbi view lodge. Daar hebben we heel veel aan het strand gelegen! Elke avond zijn we naar Gecko lounge gegaan om te eten. Het uitzicht is hier zo mooi!!

We hebben ook nog gekanood we zijn helemaal naar het grote eiland van Cape mc Clear gepeddeld! Mabelia en ik gingen als een speer haha. Daar konden Maartje en Tasha nog wat van leren haha. Yoni zat ook in een snelle kanoe, want Yoni was al bijna het halve eiland om gepeddeld, om te kijken waar een mooi plekje was om aan te leggen. Bij de rotsen hebben we onze kano’s geparkeerd en zijn we even gaan snorkelen. Super mooie vissen heb ik daar gezien! Zoals felle blauwe vissen, een grote school vissen, ik voelde me net een vis tussen de vissen. Nog even op een rots in de zon gelegen en mooie foto’s gemaakt. Daarna zijn we weer terug gevaren, nu gingen Maartje en Tasha als een speer terug en zaten Mabelia en ik vast tussen de rotsen.. Gelukkig had Yoni ons nog even geholpen zodat we een stukje los kwamen van de kant, bijna gekanteld haha maar we zijn weer veilig terug aan de kust gekomen.

De laatste twee nachten in Cape mc Clear hebben weer in Gecko lounge geslapen! De manager heeft ons op vrijdag naar Lilongwe gebracht, achter in de pick-up met alle bagpacks, brr wat een lange en koude rit.. maar wel gezellig gezongen om het warm te krijgen met de azungu’s! Na 5 uur rijden kwamen we aan in Lilongwe, waar we de laatste twee nachten weer in Korea Garden lodge sliepen.
Wel gek daar begon het allemaal en nu drie maanden later sliepen we daar weer. Met een hele rugzak/backpack vol met mooie ervaringen en verhalen!

We hebben een lange vliegreis terug gehad, maar gelukkig weer allemaal veilig thuis gekomen!
Ik mis Afrika nu al heel erg, ik ben zo blij dat ik deze reis heb mogen maken! Het was een geweldige ervaring, om nooit te vergeten!!!

  • 16 Juli 2014 - 08:19

    Jan Slaa:

    Hoi Saske.

    Welkom thuis en wat heb je een hoop meegemaakt! Was het wat je er van verwacht had of toch anders?? En ja, Afrika zul je altijd missen kan ik je uit ervaring zeggen. Nu maar weer "wennen" aan het leven hier met géén overvolle minibusjes!

    Bedankt voor je reisverslagen maar je zult wel véél en véél meer kunnen vertellen. Geniet nu maar van de vakantie.

    Groetjes en we komen wel een keer naar je verhalen lusteren en foto's bekijken.
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saske

Malawi, Trinity Hospital Muona

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 1833
Totaal aantal bezoekers 6435

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 14 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: